П'ять контрольних питань, які потрібно поставити собі, замовляючи сайт

Розробка, дизайн та просування сайтів

Типовою помилкою при замовленні сайту є нерозуміння замовником мети, яку повинен виконувати сайт і того, як він має виглядати. Перед тим, як звернутися до розробника, пропоную ознайомитися з покроковою інструкцією та самостійно підготуватися до замовлення сайту.

Визначте мету

Насамперед потрібно визначитися з метою створення сайту. На перший погляд, це дуже просте питання, і практично кожен відповідає на нього правильно (наприклад: збільшення доходу, уявити інформацію в мережі про себе або про компанію, висловлювати свою думку тощо). Але в процесі проектування сайту часто спливають інші цілі (наприклад: хочу красивий сайт; хочу краще, ніж у конкурента; хочу такий, як цей).

Для комерційного сайту всі наведені вище приклади - це деструктивні цілі, які, однозначно, не вирішують вашої мети.

«Гарний сайт» – це абстрактне поняття. Спроба зробити сайт таким, щоб він вам подобався, не означає, що він також сподобається вашим відвідувачам.

На мій погляд, дизайн повинен бути максимально простим і не відволікати користувача від вирішення проблеми, з якою він прийшов на Ваш сайт. Саме проблемою я не помилився. На комерційні сайти люди приходять із проблемами і хочуть вирішити їх максимально просто та швидко. Ніхто (крім Ваших друзів та конкурентів) не заходитиме на Ваш сайт з метою оцінити його красу, подивитися на ваші картинки та візуальні ефекти.

Якщо Ви проаналізуєте сайти, які відвідуєте найчастіше, то помітите, що причина популярності цих сайтів саме в тому, що вони відмінно виконують своє призначення, а не в тому, що вони « красиві».

Зовсім не хочу сказати, що дизайн - це щось не потрібне. Наприклад, у сферах, пов'язаних з дизайном та продажем елітних товарів або послуг, краса може відігравати першочергову роль. Але сайт не має будуватися навколо дизайну.

«Хочу краще, ніж у конкурента» - теж досить абстрактне бажання, яке загрожує великою кількістю витрачених грошей. Подібна фраза характеризує замовника як людину, яка зовсім не знається на питанні, на які параметри можна розділити сайт конкурента і які зміни будуть вести на краще або гірше.

З таким підходом Ви можете стати жертвою несумлінних web-майстрів, які дуже довго можуть тягнути з Вас гроші.

Якщо сайт та інтернет-комерція для Вас є новими поняттями, не варто відразу намагатися стати лідером ринку. Адже сайт – це лише інструмент. Якщо у Вас буде дуже хороший сайт, але Ви не навчитеся з ним правильно працювати, то ніякої користі від нього не буде.

Почніть з малого. Якщо у Вашого конкурента магазин на кілька десятків тисяч товарів, не варто відразу наслідувати його. Зробіть магазин на 50-100 товарів. Це дасть Вам можливість з мінімальними вкладеннями розібратися в тонкощах роботи інтернет-магазину, отримати статистику відвідуваності, вивчити інтернет-маркетинг, рекламу, дізнатися про такі поняття, як лідогенерація та конверсія, знайти для себе зручний спосіб вести облік складу та багато іншого. Після отримання цих навичок і знань Вам буде все одно, скільки товарів у Вашому магазині і що взагалі Ви продаєте.

«Хочу такий, як цей». Я не дуже розумію такий підхід у постановці завдання для розробки сайту. Якщо Ви «бажаєте такий, як цей» – внизу кожного сайту вказано розробника, до якого можна звернутися. Він зробить це швидше та дешевше. Досягти результату можна лише тоді, коли чітко розумієш, що хочеш насправді.

Продумайте структуру

Продумана структура сайту - запорука зручності для користувачів. Це питання особливо важливе для магазинів, порталів та великих корпоративних сайтів.

Складаючи структуру, уявіть собі меню Вашого сайту і постарайтеся зробити вкладеність розділів логічною та інтуїтивно зрозумілою, навіть якщо для цього потрібно буде зробити кілька меню. Завдання структури полягає в тому, щоб користувачеві не доводилося замислюватися про те, що робити далі для вирішення своєї проблеми.

Визначтеся з призначенням

Кожна сторінка сайту, кожен елемент на сторінці повинен мати призначення. І, бажано, щоб це призначення не визначалося як «А нехай буде» або «Прикольна штука».

Компанії, що замовляють сайти, через рік не продовжують хостинг і домен, дійшовши висновку, що сайт не ефективний для їхнього бізнесу. Відбувається це в основному, тому що замовники не визначають призначення для сайту. Адже якби ми не знали, що автомобіль має їздити, як би ми змогли визначити його справність та ефективність?

 

Призначення може бути найрізноманітнішим залежно від типу сайту та сфери діяльності. Наприклад: донести інформацію, продати, отримати контактні дані, викликати якусь емоцію тощо.

Намагайтеся визначати призначення для всього: для сайту в цілому, для кожної сторінки, для кожного модуля. Якщо Вам складно визначити призначення елемента, то він зайвий.

Коли Ви визначите призначення, Вам буде набагато простіше користуватися сайтом, і Ви зможете стежити за тим, чи виконує кожен елемент своє призначення.

Підготуйте тексти

Наповнення сайту текстами один з найважливіших моментів. Який би не був чудовий, красивий, зручний і дорогий сайт, якщо він наповнений текстом по 5-10 рядків на сторінці, написаній поспіхом з бажанням скоріше позбавиться цього завдання, то продавати такий сайт не буде. Більше того, про нього ніхто не дізнається.

Пошукові системи працюють з текстами, і у них є свої критерії визначення того, що сайт хороший. Наприклад, текст має бути унікальним, оптимальна кількість символів на сторінці 2 000-3 500 (бажано не менше 1 000), у тексті мають бути ключові слова, притаманні лише вашому бізнесу тощо.

Якщо тексти та заголовки на сайті відповідатимуть вимогам пошукових систем, то позиції сайту в пошуковій видачі будуть зростати, і Ви зможете розраховувати на зростання відвідуваності сайту.

Правда, існує нюанс: для користувачів сайту текст, написаний для пошукових машин, не дуже підходить. Відвідувача треба зачепити та зробити з нього покупця. Якщо після продажу Ви захочете, щоб користувач до Вас повернувся і купив ще, то Вам знадобиться PR та маркетингові тексти.

Підготовка текстів для сайту - важливе і необхідне питання, яке не варто ігнорувати. Для складання текстів я рекомендую звертатися до професіоналів. Для великого сайту це може бути дуже дорого. Але чи зможете Ви без відповідних текстів забезпечити виконання призначення свого сайту? Якщо витрати для вас будуть надто великі, то на початку можна скоротити кількість сторінок і додавати їх поступово.

Якщо ж Ви вирішите писати тексти самостійно, то я раджу почитати спеціалізовану літературу з seo-копірайту та PR.

Складіть макет

Складання макету полегшить розуміння виду Вашого сайту, а також допоможе поставити завдання майстру.

Макет можна намалювати від руки або скористатися графічними програмами, наприклад, gliffy.com, за допомогою якої можна зробити подібний макет.

Портфоліо студії розробки та просування

Зв'яжіться з нами
або *
Натиснувши кнопку «Відправити», Ви даєте згоду на обробку персональних даних