Якщо Ви вже цікавилися цим питанням, то, напевно, зустрічали дуже різну класифікацію. Наприклад: платна або безкоштовна, коробкова або самописна, з відкритим вихідним кодом або із закритим, професійна або… До речі, антоніма цьому терміну в дискурсі двигунів, я не зустрічав, але припустимо, що непрофесійна чи аматорська. Пройдемося за кожною класифікацією.
Платна або безкоштовна. Що вибрати? Чим вони відрізняються, крім ціни?
У комерційних систем зазвичай ширший і цікавий функціонал, а ще – непоганий маркетинг (коли читаєш опис комерційного двигуна, його так і хочеться купити).
Але наш скромний досвід (ми працювали тільки з трьома комерційними системами), говорить про те, що варто триматися від комерційних систем якнайдалі, принаймні – від серійних платних (про це нижче). Якість комерційних двигунів, а точніше – їхнього програмного коду, значно нижче, ніж у популярних безкоштовних, доопрацювання обходяться набагато дорожче, сайти на них працюють повільніше.
Коробкова або самописна. Особисто мені не подобаються обидва ці ярлики, оскільки вони накладають негативний відтінок.
Почнемо з коробкової, хоча я назвав би її серійною. Серійні двигуни – це готові продукти з чітко визначеною функціональністю (зазвичай універсальною), які можна завантажити, встановити і використовувати.
Самописна система, яку я волію називати унікальною (до речі, майже всі серійні продукти, що існують на ринку, починали як самописні). Назвою неважко здогадатися, що унікальні системи потрібні для унікальних завдань. Тобто. двигун пишуть під проект.
То що з них краще вибрати? Якщо у Вас є вибір, вибирайте серійну. Це буде швидше, дешевше та простіше.
От тільки вибір є не завжди.
Річ у тому, що серійні системи не підготовлені до великих навантажень. Навіть якщо у Вас звичайний, на перший погляд, інтернет-магазин, але номенклатура товару та відвідуваність вимірюється сотнями тисяч, то жоден серійний двигун цього не потягне і у Вас не залишиться вибору, крім як замовляти розробку двигуна під Ваш проект. Всі популярні магазини та портали з великою відвідуваністю працюють на унікальних двигунах.
Система з відкритим вихідним кодом або закритим. Закритий вихідний код – значить зашифрований. Тобто. його не можна прочитати і його не можна доопрацювати, а значить обслуговувати Вас зможе тільки автор двигуна. Так, це не дуже приємна залежність, але необхідність працювати з такими системами виникає тоді, коли особливо немає альтернативи.
Таке найчастіше буває в унікальних комерційних проектах.
Також закритий код можна зустріти і в серійних комерційних двигунах, але частка зашифрованого коду там дуже мала і, як правило, шифрують тільки ділянку коду, що відповідає за прив'язку ліцензії до домену.
Якщо є вибір, краще вибрати систему з відкритим кодом.
Професійна система чи ні. По суті термін професійної системи – це чистий маркетинг. Зустрічається він в основному в описі комерційних двигунів і за фактом цей статус нічим не підкріплений.