маркетингЦю статтю мене спонукали написати багаторазові спроби співпрацювати з інтернет-маркетологами, до яких зверталися наші клієнти.

За статистикою того, з чим нам доводилося стикатися: на ринку 10-15% тямущих маркетингових компаній, які знають свою справу. А в інших випадках – це абсолютно некомпетентні люди, які заробляють на відсутності замовників спеціальних знань.

У цій статті я опишу принцип роботи таких компаній і як можна знизити можливість обману.

Ще раз наголошу, що я не грібу всіх маркетологів в одну купу. Я з глибокою повагою ставлюся до професіоналів у будь-якій галузі, і особливо до маркетологів.

Отже, в чому полягає суть роботи псевдомаркетологів?

Вони проводять поверхневий аналіз сайту, а іноді й не проводять, і надсилають кілька аркушів зауважень.

У чому суть цього аналізу?

Сайт перевіряється кількома загальнодоступними сервісами автоматичного аналізу, такими як PageSpeed ​​Insights (цей інструмент вимагає окремої статті), GTmetrix та ін. Після проведення аналізу цими сервісами, Вам скопіюють і перешлють усі зауваження, не знаючись на них і не пояснюючи їх суть. Також сайт перевірять за стандартним чек-листом на предмет таких зауважень як наявність карти сайту, чи гарна у вас сторінка помилки 404, правильне налаштування дзеркал сайту, наявність мікророзмітки тощо.

Про спеціальний аналіз Вашого бізнесу не йдеться взагалі.

У результаті всі замовники отримують приблизно ідентичний список зауважень, який потрібно усунути, щоб сайт почав підніматися в пошуковій видачі і, відповідно, приносити дохід. Найсумніше, що деякі компанії за такий аналіз беруть понад 1000 USD.

Що робить замовник із цим списком зауважень? Він надсилає це розробнику на оцінку. У середньому усунення всіх зауважень коштує 1000-2000 USD.

Але у списку цих зауважень є безліч нюансів. Виконання деяких зауважень буде корисним, деякі марні, а деякі – зашкодять сайту. До речі, деякі зауваження взагалі неможливо виконати, і це дає маркетологам підстави для того, щоб зняти з себе відповідальність, чому сайт все-таки не продає.

Для того, щоб уникнути подібної ситуації, ми склали бланк маркетингового аналізу, який Ви можете завантажити тут.

Заповнюючи цей бланк, аналітики повинні розбити свій список зауважень на сфери (SEO, дизайн, технічна частина тощо), розставити пріоритети виконання цих завдань і, найголовніше – вони повинні дати опис завдання (на що конкретно вплине виконання завдання та наскільки). Також вимагайте перерахувати аналітиків, які складали документ. Це дасть Вам розуміння компетенції (якщо SEO-шник дає зауваження щодо дизайну, то це не експертна оцінка, а суб'єктивне «мені не подобається»).

Будьте обережні у виборі підрядника. Працюйте з фахівцями.